admin
04 مهر 1402

انشا درباره پاییز (صفحه 20 نگارش پایه هفتم)

0 دیدگاه
دانلودی

انشا درباره پاییز (صفحه 20 نگارش پایه هفتم)

انشا با موضوع درمورد پاییز

پایه هفتم – درس اول – صفحه ۲۰ – پاییز

انشا درباره پاییز (صفحه 20 نگارش پایه هفتم)

اکسیر آموز در این بخش به یکی از موضوع های انشا صفحه 20 کتاب نگارش پایه هفتم– درس اول پرداخته است و در ادامه چند نمونه انشا با موضوع (پاییز) برای شما دانش آموزان گرامی گردآوری کرده است ….

انشا درمورد پاییز – شماره 1

پاییز فصلی است که در آن می توانیم همه جای جهان را نارنجی ببینیم فصلی است که همه درختان لباس خود را بر روی زمین می اندازند تا فرشی برای قدم گاه مردم باشد.پاییز فصل بسیار زیبایی است که در آن می توانید رنگ آمیزی خداوند را درون طبیعت مشاهده کنید به هر فصل نیست پاییز فصلی است که لباس چرک و قدیمی را بیرون می اندازند و منتظره لباس سفید و عروس مانند زمستان می شود. پاییز هزار رنگ دارد هزاران رنگی که بر روی برگ های درختان و بر روی آسمان آبی نقش بسته است بارش‌های باران پاییزی که مانند قطره های بلورین بر روی زمین سفت و سخت می ریزند و آن را نرم و لطیف می سازند. پاییز فصلی است که می توان در آن به راحتی در خیابانها قدم زد و به هیچ چیز دیگر فکر نکرد چرا که خداوند همه جا خود را نشان داده است و فقط با پیاده رفتن خداوند را درون دهکده که اجزای طبیعت می‌توانیم مشاهده کنیم. فصل پاییز فصل زندگی و پایانه عمر می باشد به طوری که پس از سبزی و نشاط زردی و ناتوانی و قرمزی اون فول در تک تک اعضای طبیعت می شود دید.

**********

انشا پاییز – شماره 2

مقدمه : نگاهی به اطراف می اندازم،سرم را از این سو،به آن سو،گردش میدهم تا بوی نم پاییز در سرم جریان یابد و رنگ های سرد و گرمش،جانی دیگر به روحم هدیه کند.
بدنه : چند قدم بر میدارم،تا صدای آواز برگ های لباس زرد و نارنجی بر تن کرده،در آغوشِ نمناک کفش های پاییزی ام غرق شود.
سرم را رو به آسمان میکنم،دیدنش راحت تر شده.دیگر،درختان سر به فلک کشیده با لبخند سرشان را به سویم خم نکرده و در برابر آسمان دیوار نشده اند.آسمان،راحت می تواند زیباییش را به رخِ درختان بکشد.
سرم را به پایین خم کرده و سعی میکنم رنگ لباس هایی که برگ های سب بهاری بر تن کرده اند را تشخیص دهم،اما چقدر دشوار است.یکی نارنجی با اندکی زرد و یکی زرد با اندک نارنجی و حتی دیگری با شالگردنی سبز و لباسی نارنجی.
نمیشود دقیق رنگ هارا به خاطر بسپارم زیرا قلمِ خداوند،هرروز بر آغوشِ زمین رنگ میپاشد و لباسی نو هدیه میکند،گویی هدیه ای برای زیباییِ بی حدشان،یا شاید هم به خاطر لباسی گرم شدن برای زمین میگیرند.
نتیجه : زندگی زیباست و پاییز زیباترین،در وصفش زبان قاصر و چشم ها بارانِ اشک است و چه خوب خواهد شد اگر،جای برگ های پاییزی،زباله هارا پیراهن زمین نکنیم.

**********

انشا درباره ی پاییز – شماره 3

مقدمه : هر سال چهار فصل دارد و هر فصل ویژگی های گوناگون که یکی از ان پاییز است . پاییزی که زیبایی های آن را درختان و رنگ های آتشین چند برابر میکند .

بند : پاییز فصل رنگ های آتشین و سومین فصل سال است که درختان رنگ برگ های خود را عوض میکنند . هر درخت در هر فصل سال لباسی دارد که لباس پاییز از خورشید الهام گرفته است .

گل ها به خواب میروند و برای شروعی دوباره در بهار اماده میشوند , این ویژگی , ویژگی پاییز است . پاییز هوایی خنک دارد و هوای مورد علاقه اکثر مردم است که از نشانه های محبوبیت پاییز است .

در پاییز میوه هایی چون انار , پرتقال , نارنگی و … که میوه های محبوبی هستند به رنگ خود پاییز اند . در پاییز مناسبت های زیادی وجود دارد مانند : روز جوان , روز بسیج دانش اموزی , روز دانش اموز , اربعین حسینی , روز کتاب و کتاب خوانی , شب یلدا و فصلی که مدارس در آن شروع میشوند . این فصل هم مناسبت های شادی دارد و هم مناسبت های ناراحت کننده .

نتیجه : پاییز سومین فصل سال است . رنگ های فصل پاییز رنگ های غم , ناراحتی و افسردگی است . پاییز میوه های خوش مزه ای دارد .معمولا شاعر ها , نویسندگان و … بیشتر در شعر و داستان های خود اسم میبرند چون پاییز فصل عشق و عاشقی است .

**********

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *