admin
20 آذر 1402

جواب فعالیت صفحه 19 نگارش هفتم (نوشته زیر را بخوانید و ساختمان آن را مشخّص كنید)

0 دیدگاه

جواب فعالیت صفحه 19 نگارش پایه هفتم (نوشته زیر را بخوانید و ساختمان آن را مشخّص كنید)

پاسخ فعالیت نگارشی صفحه 19 انشا هفتم

پایه هفتم – درس اول – صفحه ی ۱۹- فعالیت نگارشی

جواب فعالیت صفحه 19 نگارش پایه هفتم

کتاب نگارش پایه هفتم – درس اول – صفحه 19 :

سوال فعالیت صفحه 19 کتاب نگارش پایه هفتم

1. نوشتۀ زیر را بخوانید و ساختمان آن را مشخّص كنید. زبان ما زبان، عامل پیوند با دیگران، پیام دادن و گفت وگو است. اكنون اگر از شما بپرسند «چند زبان داریم؟» جواب خواهید داد: «خب معلوم است یك زبان ». امّا با كمی تأمّل، در می یابیم كه از راه های دیگر هم می توانیم پیام بدهیم و با دیگران سخن بگوییم. ما افزون بر این زبان، یعنی زبانی كه با آن حرف می زنیم، زبان های دیگری هم داریم؛ مثلاً وقتی از دور یكی از دوستانمان را می بینیم و برایش دست تكان می دهیم در واقع بدون آنكه سخنی بر زبان آوریم، با او ارتباط برقرار می كنیم، سلام می كنیم و احوالش را می پرسیم. هنگامی كه مُبصِركلاس انگشتش را روی لب و بینی اش می گذارد، در واقع به دانش آموزان یادآوری می كند كه ساكت باشند و نظم كلاس را بر هم نزنند. به كمك دیگر اعضای بدن هم می توانیم، پیامی را به دیگران بفهمانیم؛ مثل حركتِ سر، چشم، ابرو و …. به این زبان ها، «زبان های بدن» می گویند. بنابراین، اگر زبان های بدن خود را خوب بشناسیم و به موقع آنها را به كار بگیریم، با دیگران ارتباط مؤثّرتری خواهیم داشت.

جواب پاسخ سوال فعالیت صفحه 19 کتاب انشا هفتم

موضوع : زبان ما

بند مقدمه (زمینه سازی) : زبان، عامل پیوند با دیگران، پیام دادن و گفت وگو است. اكنون اگر از شما بپرسند «چند زبان داریم؟» جواب خواهید داد: «خب معلوم است یك زبان ». امّا با كمی تأمّل، در می یابیم كه از راه های دیگر هم می توانیم پیام بدهیم و با دیگران سخن بگوییم.

بندهای بدنه : ما افزون بر این زبان، یعنی زبانی كه با آن حرف می زنیم، زبان های دیگری هم داریم؛ مثلاً وقتی از دور یكی از دوستانمان را می بینیم و برایش دست تكان می دهیم در واقع بدون آنكه سخنی بر زبان آوریم، با او ارتباط برقرار می كنیم، سلام می كنیم و احوالش را می پرسیم. هنگامی كه مُبصِركلاس انگشتش را روی لب و بینی اش می گذارد، در واقع به دانش آموزان یادآوری می كند كه ساكت باشند و نظم كلاس را بر هم نزنند. به كمك دیگر اعضای بدن هم می توانیم، پیامی را به دیگران بفهمانیم؛ مثل حركتِ سر، چشم، ابرو و …. به این زبان ها، «زبان های بدن» می گویند.

بند نتیجه (جمع بندی) : بنابراین، اگر زبان های بدن خود را خوب بشناسیم و به موقع آنها را به كار بگیریم، با دیگران ارتباط مؤثّرتری خواهیم داشت.

منبع :nexload

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

preloader