admin
15 آبان 1402

فعالیت 4 صفحه 60 نگارش یازدهم (با توجه به طرح نوشته خود…)

0 دیدگاه

فعالیت 4 صفحه 60  نگارش پایه یازدهم (با توجه به طرح نوشته خود ، پیش نویس آن را بنویسید)

با توجه به طرح نوشته خود ، پیش نویس آن را بنویسید

نگارش پایه یازدهم (با توجه به طرح نوشته خود ، پیش نویس آن را بنویسید)

رسانه اکسیر آموز در این بخش به فعالیت صفحه 60 کتاب نگارش پایه یازدهم  پرداخته است و در ادامه چند نمونه پاسخ برای شما دانش آموزان گرامی گردآوری کرده است ….

 

کتاب: صفحه 60 نگارش یازدهم

موضوع :چهره ای که هرگز فراموش نخواهم کرد

مقدمه : خیره شدن به قاب عکس او مرا به دور دست ها می برد. سال های حضورش، سالهایی که دغدغه ها با او تقسیم می شد. استوار مثل کوه، چه مقدس است نامش!

بخش اول ( ویژگی های ظاهری) :پدر قدی بلند داشت، با شانه هایی پهن، چهره ای گندمگون و محاسنی سفید که به چهره‌اش زیبایی خاصی می داد چشمانی سیاه و نافذ که او را دوست داشتنی تر می کرد؛ دستان پینه بسته اش حکایت از رنجی دیرین داشت .

بخش اول ( ویژگی های رفتاری) :مهربان و پر از احساسات لطیف و عاشق شعر و کتاب، صدای اذان و اقامه اش آرامش بخش دلهایمان بود، سخنانش همیشه چاشنی روایت و حدیث داشت.

بخش اول ( ویژگی های رفتاری پدر در ارتیاط با دیگران) :در برخورد با دیگران متواضع، خوش رو و خوش مشرب بود صفا، صمیمیت و مهمان نوازی او زبانزد خاص و عام بود.

جمع بندی :پدر بوی خاصی داشت، بوی کار و تلاش، بوی غیرت و مردانگی، بوی بخشندگی و ایثار، بویی که هنوز پس از سالها در خانه ی پدری مشام جان را نوازش می دهد. ای کاش می شد با شنیدن صدای در به بودن او در پشت در امیدوار بود .


صفحه بعد :

بازنویسی حکایت نگاری صفحه 68 نگارش یازدهم (طاووس و زاغی…)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *