admin
12 آذر 1402

گام به گام و جواب درس شانزدهم 16 نگارش ششم (صفحه ۹۵ ، ۹۶ ، ۹۷ ، ۹۸)

0 دیدگاه

گام به گام و جواب درس شانزدهم 16 نگارش ششم (صفحه ۹۵ ، ۹۶ ، ۹۷ ، ۹۸)

پاسخ و جواب (صفحه 95 و 96 و 97 و 98) نگارش پایه ششم

پایه ششمدرس شانزدهم (آداب مطالعه)صفحه ۹۵ الی ۹۸

گام به گام و جواب درس شانزدهم 16 نگارش ششم (صفحه ۹۵ ، ۹۶ ، ۹۷ ، ۹۸)

کتاب نگارش پایه ششم – درس شانزدهم – صفحه 95 تا 98 :

گام به گام نگارش ششم /  درس 16 / پاسخ درس شانزدهم نگارش ششم – جواب املا و دانش زبانی و واژه آموزی، کارگاه نویسندگی و درک متن و هنر و سرگرمی صفحه ۹۵ ، ۹۶ ، ۹۷ ، ۹۸ درس 16 نگارش کلاس ششم.

املا و واژه آموزی صفحه 95 نگارش ششم

صفحه 95 نگارش ششم

1 در هر جمله، زیر شکل صحیح واژه های داخل کمانک، خط بکشید.
الف) باید دانست که جماعت ، ( لایق– لایغ) چه نوع سخن است.
ب) آگاه شدن از ( اهوال – احوال) گذشتگان از فواید قصّه خوانی است.
پ) از آداب حکایت گویی این است که سخنان محال و (گذاف – گزاف) نگوید.
ت) در نظم خوانی، چنان نکنند که ( مستمع– مصتمع) ملول گردد.


جواب صفحه 96 نگارش ششم

 2 در جدول زیر، واژه های معنی دار از درس آمده است، آنها را پیدا کنید و بنویسید.پاسخ: نظم خوانی، محنت، راغب، وصف، لایق، سلاطین، اعتدال، عبرت

3 پنج واژه را که با »خوان« و »خوانی« ترکیب میشوند، بنویسید.
پاسخ: ۱-کتاب خوانی، ۲-آوازه خوان، ۳-شعرخوانی، ۴-کارت خوان، ۵-درس خوان


جواب صفحه 97 نگارش ششم

 1 متن زیر را در یک بند ادامه دهید و عنوانی برای نوشته ی خود انتخاب کنید
در اتاق نشسته بودم و به کتاب های کتاب خانه نگاه می کردم، ناگهان چشمم به کتاب…..

جواب صفحه 97 نگارش ششم

موضوع :قرآن
 در اتاق نشسته بودم و به کتاب های کتابخانه نگاه میکردم ناگهان چشمم به کتاب قران سال پنجم خورد.چقدر دلم برای قران سال پیشم تنگ شده بود برای همین وسوسه شدم و دوباره ان را برداشتم و در گوشه ای نشستم و شروع کردم به خواندن سوره ای .سوره ای که مرا تا اوج اسمان برد!!!.

موضوع : شازده کوچولو
در اتاق نشسته بودم و به کتاب های کتابخانه نگاه میکردم ناگهان چشمم به کتاب شازده کوچولو افتاد. با اینکه این کتاب را بارها و بارها خوانده بودم اما باز هم وسوسه میشدم که آن را بخوانم ! دل را به دریا زدم و دوباره برش داشتم. و جملات خوب را تکرار کردم که روباه میگفت : جز با چشم دل نمی توان خوب دید . آنچه اصل است از دیده پنهان است. یا یک نفر به تنهایی هیچ چیز نمی داند. این ها جملاتی است که هر روز هم تکرار شود کم است.

2- یکی از حکایت هایی را که تا به حال شنیدهاید، به زبان ساده بنویسید.
یکی از حکایت هایی را که تا به حال شنیدهاید


کارگاه نویسندگی صفحه 98 نگارش ششم

 1 ضرب المثل «کبوتر با کبوتر باز با باز، کند هم جنس با هم جنس پرواز» را توضیح دهید.
پاسخ: هرکس باید با افرادی که از جنس و هم اندیشه و روحیه او هستند ، معاشرت کند. زیرا این گونه افراد به علت مشابهت می توانند دوستان خوبی برای هم باشند.

 2 دریافت خود را از ضرب المثل« این دغل دوستان که میبینی، مگسانند گرد شیرینی»، بنویسید.
پاسخ: بعضی از افراد به این دلیل با کسی دوست می شوند که از این دوستی سود و نفعی به دست بیاورند و فقط در زمان خوشی و شادی با او هستند و در زمان گرفتاری و مشکلات او را رها می کنند . در واقع مانند مگس هایی هستند که هر جا شیرینی باشد در آنجا جمع می شوند و وقتی تمام شد پراکنده می شوند .

 3 دو ضرب المثلی را که در کتاب فارسی سال های گذشته آموخته اید، بنویسید.
پاسخ:۱ : کوه به کوه نمی رسد آدم به آدم می رسد.
۲: آشپز که دوتا شود آش یا شور میشه یا بی نمک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *